Wat levert mij het op:
- Kennis over trends en innovaties in de leisure & hospitality markt
- Kennis en vaardigheden in het leidinggeven aan medewerkers
- Kennis en vaardigheden in het communiceren met gasten en medewerkers
- Kennis en inzicht op het gebied van wet -en regelgeving en subsidies binnen de leisure- & hospitality branche
- Kennis en inzicht op het gebied van financieel management van een bedrijf
- Inzicht in de customer journey binnen jouw bedrijf
- Kennis van en inzicht in de interne en externe branding van jouw bedrijf (Marketing)
- Kennis en ervaringen delen met gelijkgestemden in de branche
Voor wie?
Stel: Je ouders hebben een bungalowpark. Ze geven aan dat ze willen stoppen. En nu denk jij: zal ik het bedrijf overnemen?
Of stel: je bent afdelingshoofd, teamleider en je krijgt steeds meer verantwoordelijkheid binnen het bedrijf;
Of stel: je bent bedrijfsleider of assistent (parkmanager) en wilt best hogerop.
In alle gevallen kun je je afvragen; heb ik de kennis en vaardigheden wel?
Kennis van kostprijsberekeningen, leidinggeven of over jouw manier van communiceren en hoe dit overkomt op je medewerkers.
Manager zijn van een camping, groepsaccommodatie, zwembad, horecabedrijf of bungalowpark is een baan met enorm veel verschillende taken en verantwoordelijkheden. In deze leergang geven we je handvatten op alle onderdelen van het prachtige vak van manager in de leisure- & hospitality branche!
Wat ga je leren?
De leergang bestaat uit zeven (7) trainingsdagen met de volgende onderwerpen:
- De branches; trends en innovaties & de gast en de medewerker van nu! (twee dagdelen)
Sinds jaar en dag wordt er gerecreëerd in Nederland. Van boerencamping tot glamping, van zwemvijver tot zwemparadijs, van buurtcafé tot sterrenrestaurant, door de jaren heen zijn de trends en innovaties elkaar snel opgevolgd. Tijdens deze dagen kijken we naar de ontwikkelingen in de markt vanuit het perspectief van ons eigen bedrijf. Van daaruit brengen we de gastreis in kaart van onze eigen gasten. Daarnaast kijken we naar hoe we ons eigen bedrijf moeten “vermarkten”. Ook staan we uitvoerig stil bij de vraag hoe we in deze tijd aan voldoende gekwalificeerd personeel moeten komen.
- Financieel management (vier dagdelen)
Als parkmanager/bedrijfsleider ontkom je niet aan de cijfertjes. Of het nu gaat om de bezettingscijfers, om een vorm van yield management, om kostprijsberekeningen, om budgetverdelingen of om loonadministratie. Uiteindelijk kun je als parkmanager/bedrijfsleider niet zonder basale kennis van de financiële kant van een bedrijf. In deze module neemt een expert uit de branche je mee in deze materie.
- Leidinggeven: Modern Leiderschap in de praktijk! (vier dagdelen)
Zorgen dat alle elektriciteit-aansluitingen kloppen is het vak van een elektricien. Zorgen dat het gras gemaaid is en de heggen gesnoeid, is het vak van de hovenier en van de tuinman. Zorgen dat het eten bereid is, is het vak van de kok. Maar wat is dan het vak van een manager?
In deze module gaan we in op wat nou precies de taken en verantwoordelijkheden zijn van de parkmanager/bedrijfsleider. En welke competenties en vaardigheden de parkmanager/bedrijfsleider daarvoor eigenlijk moet bezitten. Vervolgens kijken we hoe dat aansluit bij de competenties, vaardigheden en gerichtheden van de deelnemer.
- Wet en regelgeving; soms een last, soms een zegen! (één dagdeel)
In deze module nemen we de deelnemers mee in het oerwoud van geldende wet en regelgeving in de branche. Natuurlijk omdat het de verantwoordelijkheid is van een parkmanager/bedrijfsleider dat alles op het bedrijf voldoet aan de wettelijke eisen en voorschriften. Maar we besteden ook aandacht aan de mogelijkheden die er zijn met betrekking tot subsidies, samenwerkingsverbanden etc. Tijdens deze trainingsdag gaan deelnemers in kaart brengen wat er voor hun bedrijf werkt en welke mogelijkheden zijn in hun regio.
- Communicatie; Waar hebben we het eigenlijk over? (drie dagdelen)
Binnen veel organisaties wordt er gemopperd over de “communicatie”. Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Communicatie is een containerbegrip voor tal van zaken. In deze module gaan we in op het begrip, maar belangrijker: gaan we vooral in op onze eigen wijze van communiceren. We gaan oefenen met de verschillende gespreksvormen en gesprekstechnieken, zoals het functioneringsgesprek, het slecht nieuws gesprek, het “gedoe-gesprek”, etc.
De verschillende modules zullen worden ingeleid en verzorgd door specialisten op het betreffende vakgebied.
Waarom duurt deze training langer dan de gemiddelde training?
Recreatie Trainingen profileert zich graag met haar korte, zeer krachtige, direct toepasbare trainingen. De Leergang Parkmanager-Bedrijfsleider is hierop een uitzondering.
In onze leergang van zeven dagen leiden we professionals op om daadwerkelijk een camping, een bungalowpark, een zwembad of een horecabedrijf te kunnen ‘runnen’. Dat leer je natuurlijk niet in een workshop van een aantal uren. Dat vraagt studie op meerdere terreinen.
Veel theorie zal online worden aangeboden in onze academy. Tijdens de lesdagen bespreken we de theorie, delen we de ervaringen uit de praktijk en zullen we met elkaar gaan oefenen om de theorie zelf ook te kunnen toepassen. Aan het eind van elke module zal een korte online toets worden afgenomen.
RecreatieHero
Voor de theoretische achtergronden en onderbouwing, maken wij in onze Leergang gebruik van het e-learning platform RecreatieHero.
De e-learnings die we aanbieden zijn:
- Marketingstrategie
- Leve de leider
- Lastige gesprekken
De e-learnings kunnen in eigen tijd en in eigen tempo worden gevolgd en blijven gedurende één jaar beschikbaar.
Als je nog geen account hebt voor dit platform, maken we er op de eerste cursusdag één voor je aan.
Praktische informatie
7 dagen van 09:30 - 16:30 uur
Leergang in Zwolle - start 12 november 2024
€ 2.495,- (excl. BTW) p.p.
Direct inschrijven