* Trainer Leon ON TOUR *

Wat was het weer een leuke versie van Trainer Leon ON TOUR...!
Met de vouwwagen ben ik weer langs een aantal campings gegaan om als gast te genieten van de mooie omgeving en de leuke gesprekken met de campinggasten en natuurlijk de harde werkers die de campings laten draaien!.

Allen bedankt voor de gastvrijheid: Camping De Schatberg, Camping de Kienehoef, Landal Heihaas, Martijn van Ommen van Ackersate, Bianca Veneklaas van Camping Holterberg, Dick Eilander van Bosbad Putten en natuurlijk Herwin Wetters!
Het was een mooie tour afgelopen week en ik wil iedereen bedanken voor de enorme gastvrijheid!

#trainerleonontour #recreatietrainingen #gastvrijheid #ontour

Een waardevolle editie!

Omdat ik veel trainingen verzorg in de recreatiebranche, ga ik in het hoogseizoen naar hun werkveld, zodat ik tijdens mijn training kan inspelen op praktijksituaties. Dat doe ik uiteraard met veel liefde en plezier en ook dit jaar ben ik te gast geweest met mijn klapkar (vouwwagen) op Camping de Schatberg en Camping Ackersate. Tijdens mijn bezoek observeerde ik de gast, deed ik ervaringen op en lette ik op gedrag en communicatie.
Bevindingen
Ik vond het bijzonder om te zien hoe in tijden van Corona gasten zich gedragen;
ik zie hen netjes wachten als het "sanitairstoplicht" op rood staat;
tegen hun kinderen vertellen dat ze buiten moeten wachten omdat er maar 2 mensen in de receptie mogen en ik zie de meeste mensen zich uitstekend aanpassen aan de nieuwe richtlijnen.Ook de medewerkers geven al het goede voorbeeld. Zo staan horeca medewerkers zelf ook 1.5 meter uit elkaar, wordt er in het zwembad met een glimlach te vertelt dat de route wat veranderd is en blijven receptiemedewerkers nog steeds vriendelijk, zelfs als ze drie keer hetzelfde moeten zeggen omdat ze niet verstaanbaar zijn door het 'kuchscherm'.
Ik heb mijn verblijf als zeer gastvrij ervaren en merk dat medewerkers in de branche zich goed aanpassen aan de nieuwe situatie.

Aanpassen
Ja, er waren ook situaties waarin gasten minder meegaand waren en zich niet aan de regels hielden. En medewerkers die klaar waren met het spelen van BOA omdat ze continue gasten moesten aanspreken op het gedrag.

Maar ik denk dat de nieuwe richtlijnen even wennen zijn voor beide partijen.
Dat zowel de gast als de medewerkers weer even terug zijn in hun stageperiode, waarin alles nieuw is en je aan het zoeken bent naar de juiste manier.

Ik kom dan ook tot de blije conclusie dat gastvrijheid nog steeds mogelijk is, maar dat iedereen (zowel gast als medewerker) nog even hun draai moet vinden.