Social Media

Social media zoals Facebook en Instagram zijn belangrijke kanalen om je publiek te informeren en te verleiden om bij je te boeken. Als je kijkt naar de sales funnel kom je in het hele traject social media tegen. Natuurlijk wil je in je bedrijf delen of de vastgestelde doelen voor social media behaald worden. Hoe zet je de juiste data makkelijk en snel in een overzichtelijke rapportage?


Wat ga je leren?

De rol van social media in je verkoopkanaal
Social media heeft een duidelijke rol in je verkoopkanaal. Als we kijken naar een sales funnel (verkooptraject) dan komt social media op verschillende momenten terug. Door de rol van social media in dit proces duidelijk te maken, kunnen we gerichter gaan kijken naar de inzet van de diverse sociale kanalen binnen je organisatie.

Bereik je doelgroep met social media
De eerste stap is: zoeken naar je doelgroep in de sociale kanalen. Waar wordt er over je gesproken? En waar moet je zichtbaar zijn? Door te zoeken en te ‘luisteren’ kun je een selectie maken van de kanalen en onderwerpen (#hashtags) waarbij je zichtbaar moet worden.

De volgende stap is het creëren van de juiste content om de doelgroep aan te spreken. Fotografie, video (vloggen), teksten. Wat is er mogelijk op de verschillende sociale kanalen en waar moet je op letten?

Betaalde campagnes via sociale kanalen
Je eigen fanbase kun je makkelijk bereiken. Maar wat als je juist buiten je fanbase wilt communiceren? Via een betaalde campagne kun je berichten targeten op interesses van accounts.

Tools voor social media
Als je via meerde kanalen post, dan is het niet handig om telkens de verschillende websites te openen. Met behulp van de juiste tools kun je makkelijk het overzicht houden en snel berichten posten op verschillende sociale kanalen. Daarnaast krijg je ook meer inzicht in je sociale kanalen en de effectiviteit van je activiteiten.

We kijken naar Hootsuite als dashboard voor je sociale kanalen.

Monitoren, analyseren & rapporteren
Als je bepaalde onderwerpen wil gaan volgen op de sociale kanalen én kijken hoe er over ons eigen merk wordt gesproken, zet je actieve monitoring in. Met de tool iMonitoring beheer je de sociale kanalen en monitoren we de kanalen op een aantal keywords. Wat is het voordeel van deze aanpak en welke resultaten mag je verwachten?

Na de training kun je zelf aan de slag met social media. Je weet hoe je het moet inzetten en wanneer je een betaalde campagne moet gebruiken. Voor het beheer van je kanalen zet je de juiste tools in zodat je een goed overzicht hebt en je social kanalen goed kunt monitoren. De resultaten van de social media kanalen kun je in een rapportage delen binnen je organisatie.

Doelgroep

Medewerker receptie commercie, marketing en communicatie.

Praktische informatie

Duur:
1 dag of 2 dagdelen

Tijdstip:
09:30 - 16:30 uur

Plaats:
Zwolle of InCompany

Prijs:
€295,00 p.p. (excl. BTW).
Minimaal 6 deelnemers.

Wilt u liever maatwerk? Dan is een InCompany-training mogelijk!
InCompany: €1750,00 (excl. BTW).