Social Media

Inleiding

Social media zoals Facebook en Instagram zijn belangrijke kanalen om je publiek te informeren en te verleiden om bij je te boeken. Als je kijkt naar de sales tunnel kom je in het hele traject social media tegen.

In deze een-daagse training kijken we hoe je social media effectief kunt inrichten en hoe je die kanalen kunt monitoren.

Na de training kun je zelf aan de slag met social media. Je weet hoe je het moet inzetten en wanneer je een betaalde campagne moet gebruiken. Voor het beheer van je kanalen zet je de juiste tools in zodat je een goed overzicht hebt en je social kanalen goed kunt monitoren. De resultaten van de social media kanalen kun je in een rapportage delen binnen je organisatie.

Intake

We mailen je voorafgaand aan de training een intake formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

Programma

De rol van social media in je verkoopkanaal
Social media heeft een duidelijke rol in je verkoopkanaal. Als we kijken naar een sales funnel (verkooptraject) dan komt social media op verschillende momenten terug. Door de rol van social media in dit proces duidelijk te maken, kunnen we gerichter gaan kijken naar de inzet van de diverse sociale kanalen binnen je organisatie.

Bereik je doelgroep met social media
De eerste stap is: zoeken naar je doelgroep in de sociale kanalen. Waar wordt er over je gesproken? En waar moet je zichtbaar zijn? Door te zoeken en te ‘luisteren’ kun je een selectie maken van de kanalen en onderwerpen (#hashtags) waarbij je zichtbaar moet worden.

De volgende stap is het creëren van de juiste content om de doelgroep aan te spreken. Fotografie, video (vloggen), teksten. Wat is er mogelijk op de verschillende sociale kanalen en waar moet je op letten?

Betaalde campagnes via sociale kanalen
Je eigen fanbase kun je makkelijk bereiken. Maar wat als je juist buiten je fanbase wilt communiceren? Via een betaalde campagne kun je berichten targeten op interesses van accounts.

Tools voor social media
Als je via meerde kanalen post, dan is het niet handig om telkens de verschillende websites te openen. Met behulp van de juiste tools kun je makkelijk het overzicht houden en snel berichten posten op verschillende sociale kanalen. Daarnaast krijg je ook meer inzicht in je sociale kanalen en de effectiviteit van je activiteiten.

We kijken naar Hootsuite als dashboard voor je sociale kanalen.

Monitoren, analyseren & rapporteren
Als we bepaalde onderwerpen willen gaan volgen op de sociale kanalen én kijken hoe er over ons eigen merk wordt gesproken, zetten we actieve monitoring in. Met de tool iMonitoring beheren we de sociale kanalen en monitoren we de kanalen op een aantal keywords. Wat is het voordeel van deze aanpak en welke resultaten mag je verwachten?

Je krijgt een beeld van iMonitoring, hoe het werkt en hoe je waardevolle informatie uit je social media activiteiten haalt.

Natuurlijk wil je in je organisatie delen of de vastgestelde doelen voor social media behaald worden. Hoe zet je de juiste data makkelijk en snel in een overzichtelijke rapportage?

Afronding 

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat van Recreatie-trainingen.

Doelgroep

Medewerker receptie commercie, marketing en communicatie.

Praktische informatie

Duur:
1 dag of 2 dagdelen

Tijdstip:
09.30 - 16.30 uur

Plaats:
Zwolle of InCompany

Prijs:
€295,00 p.p. (excl. BTW).
Minimaal 6 deelnemers.

Wilt u liever maatwerk? Dan is een InCompany-training mogelijk!
InCompany: €1750,00 (excl. BTW).

Print Friendly, PDF & Email