Leergang Parkmanager

Inleiding

Manager zijn van een camping of bungalowpark is een baan met enorm veel verschillende taken en verantwoordelijkheden. En wonderbaarlijk genoeg is er niet een specifieke opleiding voor dit prachtige beroep. Soms rollen parkmanagers als vanzelf in hun beroep omdat ze het bedrijf overnemen van hun ouders, soms groeien ze door vanuit de organisatie, soms komen ze binnen vanuit een enorme drive voor het vak. Maar zelden zijn ze volledig getraind op alle facetten van het vak.

Programma

Met deze leergang geven we de deelnemers handvatten op alle onderdelen van het prachtige vak van parkmanager!

De leergang bestaat uit 4 modules, verdeeld over 6 dagen training.
Aa het eind van elke trainingsdag wordt een opdracht verstrekt om de opgedane kennis en vaardigheden te koppelen in de eigen praktijk. Daarnaast zullen we door middel van intervisie bijeenkomsten elkaar verrijken van kennis en praktijkervaringen.

De verschillende modules zullen worden ingeleid en verzorgd door specialisten op het betreffende vakgebied.

Intake

We mailen je voorafgaand aan de training een intake formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

Onderwerpen

Module 1:  De branche; historie, het nu en het perspectief
Vanaf 1911 (ongeveer) wordt er al gekampeerd in Nederland. Sindsdien heeft de branche zich op tal van gebieden ontwikkeld tot de vorm(en) waarin ze zich nu voordoet. In deze module volgen we de weg waarin dat proces zich heeft ontwikkeld en onderzoeken we of we lering kunne trekken uit het verleden.
(Bron voor deze module: Tussen tent en villa; Mieke Dings).

Module 2: Leidinggeven; een vak apart!
Zorgen dat alle elektriciteit-aansluitingen kloppen is het vak van een elektriciën. Zorgen dat het gras gemaaid is en de heggen gesnoeid, is het vak van de hovenier en van de tuinman. Zorgen dat het eten bereid is, is het vak van de kok. Maar wat is dan het vak van een manager?
In deze module gaan we in op wat nou precies de taken en verantwoordelijkheden zijn van de parkmanager. En welke competenties en vaardigheden de parkmanager daarvoor moet bezitten. Om vervolgens te kijken hoe dat aansluit bij de competenties, vaardigheden en gerichtheden van de deelnemer!

Module 3: Communicatie; Waar hebben we het eigenlijk over?
Binnen veel organisaties wordt er gemopperd over de "communicatie". Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Communicatie is een containerbegrip voor tal van zaken. In deze module gaan we in op het begrip, maar belangrijker...... Gaan we vooral in op onze eigen wijze van communiceren!

Module 4: Financieel management
Als parkmanager ontkom je niet aan de cijfertjes. Of het nu gaat om de bezettingscijfers, om een vorm van yieldmanagement, om kostprijsberekeningen of om loonadministratie. Uiteindelijk kun je als parkmanager niet zonder basale kennis van de financiële kant van een park. In deze module neemt een expert uit de branche je mee in deze materie.

Afronding 

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat van Recreatie-trainingen.

Doelgroep

(Toekomstig) parkmanagers, bedrijfsleiders en afdelingshoofden.

Praktische informatie

Duur:
6 dagen

Tijdstip:
09.30 - 16.30 uur

Plaats:
Zwolle en Lemele

Prijs:
€ 1.995,00 (excl. BTW)

Minimaal 6 deelnemers

Print Friendly, PDF & Email