Omgaan met agressie en weerstand

Inleiding

Bijna alle medewerkers hebben in het dagelijks werk rechtstreeks contact met andere mensen, dat kan zijn een collega, een leverancier of natuurlijk ook een gast! Helaas zijn niet altijd alle mensen even vriendelijk, begripvol of geduldig.

Programma

In deze training leren we je hoe je je eigen gedrag zo effectief mogelijk kunt inzetten om agressie of oplopende spanning zoveel als mogelijk te beteugelen.

Naast korte uitleg over verschillende theorieën, ga je vervolgens uitgebreid oefenen. Je kunt dus direct met het geleerde aan de slag!

Intake

We mailen je voorafgaand aan de training een intake formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

Onderwerpen

  • Communicatiemodel, het belang van non-verbale communicatie
  • Verschil tussen instrumentele agressie en agressie uit frustratie
  • Verschillen in non-coöperatief gedrag (A/B/C/D-gedrag)
  • WIO principe, waar baseren we onze oordelen op?
  • Het toepassen van de ombuigstrategie
  • Welk gedrag roep jezelf eigenlijk op?

Competentiegebieden

Aanspreken op gedrag, afstand bewaren, mensenkennis, zelfkennis, conflicthantering.

Afronding

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat van Recreatie-trainingen.

Doelgroep

Alle professionals binnen een organisatie.

Praktische informatie

Duur:
1 dag of 2 dagdelen

Tijdstip:
09.30 - 16.30 uur

Plaats:
Zwolle of InCompany

Prijs:
€375,00 p.p. (excl. BTW).
Minimaal 6 deelnemers.

Wilt u liever maatwerk? Dan is een InCompany-training mogelijk!
InCompany: €2150,00 (excl. BTW).

Print Friendly, PDF & Email

Direct aanmelden