Skip to content

Google Analytics

Inleiding

Je besteedt vast veel tijd aan je website en andere online uitingen. Al je informatie van de accommodatie of organisatie staat online en de boekingen en reserveringen lopen ook via de website. Dan wil je natuurlijk graag inzicht te hebben in hoe de website presteert en of je social media kanalen en andere campagnes het juiste verkeer genereren.

Programma 

In de training Google Analytics leer je wat er met Google Analytics mogelijk is. In een dag weet je hoe je deze tool optimaal kunt inzetten.

Met Google Analytics krijg je inzicht in de performance van je website. Je krijgt grip op wat je bezoekers doen en wat ze werkelijk zoeken. Je volgt ze over je hele website.
Met deze belangrijke informatie kun je de online uitingen zo aanpassen dat ze optimaal presteren. Je maakt dan bewustere keuzes en je bespaart geld.

Na de training kun je zelf aan de slag met Google Analytics. Je weet wat er mogelijk is en hoe je het inricht. De koppeling met de website doe je misschien samen met een web developer, maar je weet dat je dit met Google Tag Manager kunt doen, zodat je deze web developer minimaal nodig hebt.
Bij de inrichting weet je hoe je Google Search Console & Google Ads kunt koppelen. Je kunt dan zelf de juiste informatie uit Google Analytics halen en de rapportages delen in je organisatie.

Intake

We mailen je voorafgaand aan de training een intake formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

Onderwerpen

Inleiding Google Analytics
Wat is Google Analytics en wat kan deze tool je vertellen?
Door middel van een rondleiding door de tool maken we kennis met de mogelijkheden.
Ook kijken we naar de relatie van Google Analytics met Google Search Console, Google Ads & Google Tag Manager.

Het maken van een analyse strategie
Het mooie van Google Analytics is dat je veel kunt meten, maar dit is tevens ook het gevaar. Je kunt zoveel meten dat het risico is dat je je eigen organisatie overspoelt met nutteloze data.

We kijken welke data in welke situaties handig of noodzakelijk zijn.

Starten met Google Analytics
Als je weet waar naar je op zoek bent, kun je ook gericht de tool inrichten. Welke code moet je in de website plaatsen om de juiste data te ontvangen? Hoe zorg je dat die data in de juiste rapportages komen te staan?

De rapportage en analyse
Van Google Analytics ontvang je verschillende rapportages met data over jouw website. Hoe kun je de juiste informatie uit deze rapportages halen? En wat betekenen de verschillende termen?

Geavanceerde rapportages
Met de uitgebreide rapportages in Google Analytics kun je bijvoorbeeld bezoekersstromen segmenteren, nieuwsbrieven monitoren en pagina’s A/B testen.

Google Analytics en Google Search console
Voor zoekmachine optimalisatie (SEO) is Google Analytics samen met Google Search Console een belangrijke tool. Door deze 2 tools van Google te koppelen kun je in Google Analytics zien met welke zoekopdracht bezoekers op je pagina komen. Daarnaast zie je in Google Search Console waar die pagina in Google zichtbaar was. Daarnaast geeft Analytics meer informatie voor het verbeteren van je website.

Google Analytics & Google Ads
Als je een betaalde campagne start in Google Ads kun je deze in Google Analytics volgen. Je ziet de kosten van de campagne tegenover de resultaten van een pagina staan. Daarnaast is het verkeer naar een pagina uit te splitsen in betaald en organisch zoekverkeer vanuit google.

Privacy
Het volgen van mensen op je website moet je natuurlijk netjes melden volgens de AVG / GDPR. Wat mag wel en wat mag niet? We kijken natuurlijk naar de inrichting van Google Analytics en de privacy wetgeving. Zo weet je wat je wel en niet mag doen met Google Analytics. Dit hangt samen met de cookie melding die op je site staat.

Afronding

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat van Recreatie-trainingen

Doelgroep

Iedereen die met Google Analytics zijn website en marketing- inspanningen wil monitoren, analyseren en verbeteren. Ervaring is geen vereiste.

Praktische informatie

Duur:
1 dag of 2 dagdelen

Tijdstip:
09.30 - 16.30 uur

Plaats:
Zwolle of InCompany

Prijs:
€295,00 p.p. (excl. BTW).
Minimaal 6 deelnemers.

Wilt u liever maatwerk? Dan is een InCompany-training mogelijk!
InCompany: €1750,00 (excl. BTW).

Print Friendly, PDF & Email
Scroll To Top