Telefoontraining

Inleiding

Telefonistes, receptionistes en baliemedewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf. Een belangrijk onderdeel van hun werkzaamheden is het telefonisch contact met de gast. Denk daarbij aan boekingen, vragen, maar ook klachten. Het bepaalt voor een groot gedeelte welk beeld de gast over het bedrijf vormt.

Intake

We mailen je voorafgaand aan de training een intake formulier, waarop je kunt aangeven wat je wilt leren. De trainer zal dan zoveel mogelijk de koppeling maken naar je eigen leerdoelen.

Programma

In onze telefoontraining staat het doen voorop. In onze ogen is eigen ervaring namelijk de beste leerschool.

De volgende vragen staan centraal in onze telefoontraining:

  • Hoe krijg ik inzicht in mijn eigen vaardigheden op telefoongebied?
  • Hoe sta je de klant op een correcte en vriendelijke manier te woord?
  • Hoe ga je om met een boze of onredelijke klant?
  • Hoeveel zin heeft het om een telefoonscript te hebben?

We bieden u ook theorie ter ondersteuning aan. U gaat aan de slag met casuïstiek, theorie en rollenspelen.

Onderwerpen

  • De accountmanager binnen de organisatie denken als ondernemer
  • Relatiebeheer en sales; de balans
  • Vinden, binden, boeien
  • Relatiebeheer en gerichtheden
  • Opstellen van een relatiebeheer plan
  • Gesprekstechnieken en verkoopgesprek

Afronding 

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat van Recreatie-trainingen.

Doelgroep

Telefonistes, receptionistes, administratief medewerkers en baliemedewerkers.

Praktische informatie

Duur:
1 dag of 2 dagdelen

Tijdstip:
09.30 - 16.30 uur

Plaats:
Zwolle of InCompany

Prijs:
€295,00 p.p. (excl. BTW).
Minimaal 6 deelnemers

Wilt u liever maatwerk? Dan is een InCompany-training mogelijk!
InCompany: €1750,00 (excl. BTW).

Print Friendly, PDF & Email